Koulutuksessa pohdimme syvällisesti myynnin ja myyntitaitojen merkitystä asiantuntijatyössä. Pohdimme asiantuntijapalveluiden myyntiä sekä ostamisen että myyntikeskusteluiden näkökulmista. Pienryhmävalmennuksemme antaa runsaasti tilaa keskustelulle ja muiden osallistujien kokemuksista oppimiselle.
Kenelle
Koulutus on suunniteltu kaikille asiantuntijoille, jotka haluavat kehittää omia myyntitaitojaan.
Järjestämme koulutuksia organisaatioille myös räätälöidysti.
Hyödyt osanottajalle
Ymmärrät myyntitaitojen merkityksen oman asiantuntijatyösi kannalta
Osaat hahmottaa ostajan näkökulmaa myyntitilanteissa
Opit käymään onnistuneita myyntikeskusteluja
Tunnistat omat vahvuutesi ja kehittämiskohteesi
Ymmärrät asiakaslähtöisen toimintatavan ja arvomyynnin periaatteet
Saat asiantuntijapalveluillesi entistä enemmän tyytyväisiä asiakkaita
Kouluttaja
Viime vuosituhannella papiksikin opiskellut Maisa Durchman omaa 15 vuoden kokemuksen konsultointi- ja valmennustyöstä. Asiakaspalvelun-, myynnin sekä näiden johtamista Maisa on valmentanut lukuisilla eri toimialoilla. Muutamia mainittavaksi pankki- ja vakuutusalat, päivittäistavarakauppa ja ketjuliiketoiminta. Kokemusta myös julkisen sektorin ja teollisuuden kehittämishankkeista. Viimeisten vuosien ajan kokemusta on karttunut erityisesti apteekkiliiketoimintojen ja lääketeollisuuden kehityshankkeista. Maisa on DISC -valmentaja sekä ICF sertifioitu coach, joten sparraava ote näkyy myös valmennuksissa. Maisan valmennuksissa pääsee tekemään töitä tosissaan, vaikkei koskaan liian vakavissaan!
Osallistujat ovat kommentoineet koulutustamme mm. seuraavasti:
Joudun asiantuntijatyössäni tekemään myös myyntityötä. Valmennus antaa erinomaiset välineet oman asiantuntija-identiteetin tarkasteluun myös myyntityön näkökulmasta.
Vaikka toimin asiantuntijana, kuuluu työhöni myös paljon myyntityötä ja asiakaspalvelua. Koulutus oli juuri sellainen, jota tarvitsen uudessa tilanteessani. Koulutus rauhoitti oloani ja auttoi ymmärtämään myyntityön sisältöä ja merkitystä koko organisaation kannalta.
Valmentajalla on selvästikin pitkä käytännön kokemus myyntityöstä. Sain todella paljon konkreettisia neuvoja ja ideoita omaan työhöni tuotepäällikkönä.
Kiitos mielenkiintoisesta ja hyvin järjestetystä koulutuksesta, saatu sisältö antaa hyviä eväitä omaan myyntityöhön.
Hinta
Tilaisuuden hinta on 790 eur/hlö + alv 24%, joka sisältää koulutusmateriaalin, Asiantuntijan myyntitaidot -kirjan, lounaan sekä kahvitarjoilut. Jos yrityksessäsi on useita koulutuksesta kiinnostuneita (väh. 3 hlöä), tiedustele ryhmäalennusta valmentajalta tai osoitteesta ilmoittautumiset(a)osaamiskeskus.fi.
Peruutusehdot
Osallistumisen voi perua kuluitta 2 viikkoa ennen tapahtumaa, sen jälkeen peritään 50% osallistumismaksusta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitamme koko osallistumismaksun. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.
Estyneen osallistujan tilalle voidaan kuluitta vaihtaa toinen henkilö, tai vaihtaa osallistujan ilmoittautuminen toiseen kurssiajankohtaan.
Ohjelma
8:30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9:00 Tilaisuuden avaus
09.15 Asiakaspalvelija, asiantuntija vai myyjä?
Huippumyyjän ominaisuudet
9:45 Myyjä haistaa tilanteen – Pitchaus, eli hissipuhe asiantuntijan apuna
10:15 Tauko
10:30 Myynnin ymmärtäminen psykologian kautta
11:00 Ostoprosessin vaiheet
Myynti on kohtaamisia ja vuorovaikutusta
12:00 Lounas
13:00 Ammattimaisen myyntikeskustelun vaiheet – Myy arvoa!
Ensivaikutelman merkitys
Tunne asiakkaasi piilevät tarpeet – Kysy ja kartoita
Houkutteleva ratkaisu ja vastaväitteiden käsittely
Keinoja kaupan päätökseen
14:00 Organisaation asiakaslupaus käytännössä
Tavoitteet ja pilkkominen
14:30 Kahvi
14:45 Asiantuntijan ajankäytön suunnitelmallisuus
Kannanhoito ja uusasiakashankinta
15:15 Haastavan ja reklamoivan asiakkaan kohtaaminen ja odotukset ylittävä palvelu
16:00 Yhteenveto ja loppukeskustelu
Lisätietoja
Jari Salminen
040-4160104
jari.salminen(a)j-impact.fi
Koulutuksen toteuttaa J-Impact Koulutus Oy