Tämä koulutus järjestetään myös 18.-19.11.2021
Kaikki lähikoulutuksemme ovat vastuullisesti järjestettyjä pienryhmävalmennuksia.
Mikä avuksi, kun perinteiset myyntitekniikat eivät enää toimi? Internetin valtakaudella yritysasiakkaiden ostokäyttäytyminen on muuttunut merkittävästi, joten myynninkin pitää muuttua. Arvomyynti onkin kovaa vauhtia syrjäyttämässä perinteiset korkeapainemyynnin ”tratti-mallit”, joita myyjille on tuputettu näihin päiviin saakka.
KENELLE
Valmennuksemme sopii niin uusille lupauksille kuin kokeneemmille myyntikonkareille, jotka haluavat vahvistaa omaa myyntiosaamistaan.
Järjestämme koulutuksia myös yritysten ja muiden organisaatioiden sisäisinä koulutuksina.
HYÖDYT OSALLISTUJALLE
Ymmärrät muutokset B2B-asiakkaiden odotuksissa ja ostokäyttäytymisessä
Tunnet arvomyynnin periaatteet ja opit soveltamaan niitä omassa myyntityössäsi
Ymmärrät syvällisesti empatian ja asiakkaan aktiivisen kuuntelun merkityksen myyntityössä
Pääset haastamaan omat näkemyksesi myynnistä ja siinä menestymisen salaisuuksista
Opit laatimaan omat myyntistrategiasi asiakasarvon tuottamisen näkökulmasta
Saavutat parempia myyntituloksia ja luot kestävämpiä asiakassuhteita
VALMENTAJA
KTT Jari Salminen on toiminut myyjänä ja myynnin esimiestehtävissä yli 25 vuotta. Hänellä on myös vahva yrittäjätausta. Jari Salminen on kouluttanut yli 4500 esimiestä räätälöidyissä ja avoimissa koulutuksissa yhteistyössä maamme johtavien valmennusorganisaatioiden kanssa.
HINTA
Tilaisuuden hinta on 1490 eur/hlö + alv 24%, joka sisältää koulutusmateriaalin, lounaan ja kahvitarjoilun. Jos yrityksessäsi on useita koulutuksesta kiinnostuneita (väh. 3 hlöä), tiedustele ryhmäalennusta valmentajalta tai osoitteesta ilmoittautumiset(a)osaamiskeskus.fi.
PERUUTUSEHDOT
Osallistumisen voi perua kuluitta 2 viikkoa ennen tapahtumaa, sen jälkeen peritään 50% osallistumismaksusta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitamme koko osallistumismaksun. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.
Estyneen osallistujan tilalle voidaan kuluitta vaihtaa toinen henkilö, tai vaihtaa osallistujan ilmoittautuminen toiseen kurssiajankohtaan.
OHJELMA
PÄIVÄ 1. – ARVOMYYNNIN PERUSTEET
08:30 Ilmoittautuminen ja aamiainen
09:00 Tilaisuuden avaus
09:15 Muutokset asiakkaiden ostokäyttäytymisessä
Miten Internet on muuttanut B2B -myyntiä
Käyntien sopimisen vaikeus
Miksi asiakkaan kannattaa tavata juuri sinut?
Tuote- ja myyntilähtöisen toimintatavan haasteet
Myyntiprosessin viilaamisesta asiakkaan ostoprosessin ymmärtämiseen
Harjoitus: Oman myyntifilosofian peilausta vauhdikkaasti muuttuvaan toimintaympäristöön
10:15 Tauko
10:30 Mitä arvomyynti on?
Asiakasarvon tuottamisen periaatteet
Miten arvomyynti eroaa tuotemyynnistä ja ratkaisumyynnistä?
Arvo syntyy asiakkaan mielessä
Asiakaslähtöinen toimintatapa ja aktiivisen kuuntelun taito
12:00 Lounas
13:00 Mitä asiakas arvostaa?
Tekninen arvo
Taloudellinen arvo
Toiminnallinen arvo
Uutuusarvo
Tulevaisuusarvo
Tunnearvo
Imago- ja statusarvo
Asiakkaan todelliset kokonaiskustannukset ja kokonaishyödyt
Harjoitus: Oman tarjonnan arvioiminen arvon tuottamisen näkökulmasta
14:30 Kahvi
14:45 Arvosisältöjen kiteytys ja kuvaaminen
16:00 Koulutuspäivä päättyy
PÄIVÄ 2. – ARGUMENTOINTI JA ARVOPERUSTEINEN HINNOITTELU
08:30 Aamiainen
09:00 Millaista osaamista arvomyynti vaatii?
Asiakkaan luottamuksen voittaminen
Empatia eli asettuminen asiakkaan asemaan
Myyjän vuorovaikutustaidot eri välineillä
Systemaattisen tarvekartoituksen toteuttaminen
Tehokkaat kysymykset
Asiakkaan auttaminen omien tarpeiden sanoittamisessa
Sanattomien viestien tulkinta
Yhteenvedon laatiminen asiakkaan kokonaistarpeista
Harjoitus: Omien asiakastaitojen arviointi
10:30 Tauko
10:45 Asiakkaan ostokäyttäytymisen ymmärtäminen
Luottamus kaiken keskiössä
Ostajan päätösprosessin eteneminen
Ostajan tukeminen ostoprosessin eri vaiheissa
Kaupanteon riskit ostajan näkökulmasta ja ”näkymättömät” esteet
Ostoikkuna avautuminen ja sulkeutuminen
3H -ajattelu
12:00 Lounas
13:00 Arvopohjainen hinnoittelu
Miten arvopohjainen hinnoittelu poikkeaa muista hinnoittelumenetelmistä?
Hinnan vaikutus asiakkaan arvokokemukseen
Asiakasarvon kiteyttämisen ja kuvaamisen haasteet
Palvelumyynnin erityishaasteet arvomyynnin näkökulmasta
Arvolupausten lunastaminen
14:15 Kahvi
14:30 Kaupan solmimisen taito
Myyjän vastuulla on ehdottaa kaupantekoa (rohkeus palkitaan)
Tarjouksen huolellinen valmistelu, esittely ja argumentointi
Asiakasarvon myymisen taito
Asiakkaan oikean tulkinnan varmistaminen
Vastaväitteiden käsittely ja hinnan myymisen taito
Asiakkaan vastustuksen kesyttäminen (viiden Ei:n periaate)
16:00 Päivä päättyy
LISÄTIETOJA
Jari Salminen
040-4160104
jari.salminen(a)brik.fi
Koulutuksen toteuttaa Brik Asiakastyö Oy